It's my effin birthday

Kan ni fatta att jag kan somna kl 5 på eftermiddagen och vakna kl 5 på natten och GÅ UPP? Its not normal! Det är min födelsedag idag :((( Im old. Im gonna die.

Jag ville bara skriva av mig pyttelite, även om jag har sagt att jag inte ska skriva förrän jag vet om jag har ett jobb. Och förhoppningsvis får jag nåt besked snart. Idag eller måndag. We'll see.

Men måste bara säga att jag blir förbannad på människor som går för snabbt fram. Kan vissa människor fatta att det inte är ett lätt beslut, att man förändrar livet i vissa handlingar. Tycker ni det är ok att förlova sig efter 1 år tillsammans? Ok, när jag och Jimmy vart tillsammans i ett år så ville jag ju såklart förlova mig, men jag vet att det är en sak att vilja, och en annan sak att faktiskt göra det. ETT ÅR! Att förlova sig är inte ett beslut man fattar bara sådär, det är ett löfte om äktenskap och ett liv tillsammans. Eller? Är det bara en romantisk handling? Har läst bloggar med patetiska människor som skaffar barn efter 3 månader tillsammans, förlovar sig en månad senare och leker "happy family" när dom är 20 år. Ps. Detta var planerat, allting. Tycker det är tragiskt, för det skriker ju bara BAD CHILDHOOD över det hela. Såg precis att en kille jag gillade för längesen hade förlovat sig efter typ 11 månader tillsammans med tjejen. Är det äkta kärlek, är det därför dom inte vill vänta? Är dom så himla förälskade och uppe bland rosa moln så att dom bara inte kunde vänta? Det låter som att jag är svartsjuk... det kanske jag är. Jag och Jimmy har vart tillsammans i 1 år och 8 månader nu. Jag tycker fan det är dags för mig med. Jag menar, jag har umgåtts med Jimmy praktiskt taget varje sekund sen vi träffades. Vi känner varandra sååå jäkla väl, då menar jag in i själen. Men pga vissa saker så måste vi vänta med allt..

MEN även om jag är svartsjuk så tycker jag fortfarande att det är patetiskt att förlova sig och skaffa barn så tidigt. Man känner inte varandra helt. Det är inte mänskligt att gå så snabbt in. Det leder bara till ångest. För dom flesta.

Ok, jag är bara 22 år, men jag har alltid velat ha allt det där tidigt. Och jag hoppas att när jag och Jimmy vart tillsammans i 2 år, att vi kan förlova oss då. Jag menar - vill inte ni där hemma som läser min blogg bli bjudna på bröllop i Edinburgh? Jag vet att Annie skulle vilja ta en tripp hit i alla fall ;)

Så jag hoppas att nu när det är min födelsedag, att jag kan ha en as bra dag... vet att jag inte kommer förlova mig idag haha, men bara nåt prat om framtiden skulle göra mig glad ;) Gud vad personlig jag blev helt plötsligt. Men vet att folk som läser bloggar gillar det, jag ÄLSKAR att läsa personliga och privata bloggar. Thats the best!

Okej, ska sluta nu. Får la ta en dusch. Puss puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0