Happy new year!

Nu har klockan slått 12 i Sverige, men här i Edinburgh väntar vi fortfarande ;) Om 40 min är kl 12 och eftersom vi bor precis vid Edinburgh Castle kommer det bli en jäkla massa fyrverkeriet från just slottet (en tradition här i Skottland). Längtar INTE efter att gå och lägga mig, främst för att jag har sovit för mycket idag och second för att det kommer vara så himla mkt folk nedanför våran gata. Antar att alla här kommer vara super fulla... :) But not me, and not Jimmy! Som sagt så har vi ju startat vårat nya "vita" liv utan alkohol. Vi har sagt att vi vill fortsätta dricka på högtider, t.ex födelsedagar, jul, röda dagar osv. Dricka för att fira något roligt med andra helt enkelt, och koppla alkohol till något kul istället för varje helg. Låter jag tråkig? Sanningen är att jag är en så himla mycket roligare och uttåtrktad person när jag är nykter, när jag har druckit en massa alkohol blir jag mest tyst. Så not so party party ;)

Sen har jag ju inte berättat den tragiska följden av urinvägsinfektionen lol. Åkte akut in till sjukhuset igår (min antibiotika-kur tog slut i förrgår), eftersom jag har haft intervaller av smärtor till höger om naveln, som bara blivit värre och värre. Var rädd att det var blindtarmen eftersom jag hade alla symtom utom ett - det gjorde inte ont när jag låg ner och tog knät mot magen. Så jag antog att det var njuren. Och det var sant. Infektion i njuren hade jag! Men jag var ändå glad att det inte var typ inflammation i äggstockarna. Hade vart just my luck. Men men. Fick en ny antibiotika kur (extra stark fy fan va illa jag mår av den!) som jag ska ta i 7 dagar!! BLÄ. 7 dagar till i soffan :( Vill ut och prommenera och köpa starbucks kaffe. Sen ännu mer tragiskt - när min antibiotika kur är slut så måste jag skaffa en läkare och scanna mina njurar för att se om det är något fel. Jahapp. Här kommer man till Edinburgh och lever livet! NOT! :D

Jaja, the bitter truth. Man kan ju bara göra det bästa av situationen ;) Nej nu ska jag muntra upp mig, för om 30 min startar fyrverkerierna! GOTT NYTT ÅR SVERIGE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0