Goodbye, hello

WOW så mkt skit som har hänt idag! Vet inte ens vart jag ska börja... gick på en intervju för en liten kashmir butik på Royal Mile, fick jobbet, men dom ville att jag skulle börja min produkt träning imon eftersom dom verkligen ville anställa mig! Så då sa jag till dom att jag oroade mig för att Bank hotel skulle bli arga på mig eftersom jag gav en sån short notice. Då sa dom att jag skulle säga att dom har erbjudit mig ett fast jobb med betald ledighet med chans att gå upp i karriär stegen och bli assistant manager inom ett år. Jag kunde bara inte säga  nej till det, så berättade för Bank hotel idag när jag kom dit. Sjävklart blev dom inte glada, det kan jag väl förstå. Jag hade heller inte blivit glad om en av mina anställda berättade att dom måste sluta, och att dom inte ens kan jobba dagen efter. Men men.

Min "chef" (assistant manager) sa till mig när kl var 9 på kvällen (skulle slutat vid stängning) att jag inte var välkommen tillbaka när jag fick sparken från mitt nya jobb (varför jag nu i helvete skulle få sparken därifrån hahaha), och att jag inte ens fick gå in dit igen, inte ens för att säga hej till mina vänner. Så jag blev sjukt ledsen och besviken, och när jag träffade Jimmy och hans kompisar på en bar nära Bank hotel så började jag gråta, var helt sjukt ledsen. Men nu när jag tänker efter - varför ska jag gråta? Jag gjorde jätte bra ifrån mig, var aldrig sen, gjorde aldrig ett endaste misstag och var väldigt trevlig mot både personal och kunder. Jag gjorde mitt bästa! Och när han säger att jag aldrig är välkommen tillbaka tyder det på att han är väldigt arg eftersom han nu måste hitta nån annan som tar över mina skift (folk lämnar sina cvn varje dag så det är inte direkt svårt), eller att han bara hatar sitt jobb. Seriöst, han är 33 år, BARA assistant manager, vilket är ungefär som att vara receptionist, tjänar knappt nåt, och vill desperat göra nåt annat. Så han är bara tragisk och tar ut all sin skit på mig. PATHETIC FAT CREEP!

Anyway, ska jobba på mitt nya jobb som Retail Advisor imon, så måste gå å sussa nu :)

Kommentarer
Postat av: Helena

Fan va taskit. han hade ju också bytt jobb in the blink of an eye om han kunde de. Avundsjuka! Hoppas de går jätte bra på ditt nya jobb. Många kramar från svinkalla, tråkiga Sverige =P

2009-12-17 @ 12:43:47
URL: http://charmingdevil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0